onsdag 6. januar 2010

Min terminvurdering - hva har jeg lært?

Det har vært en spennende termin!

Jeg kunne veldig lite om foto når jeg begynte på skolen i år, og gledet meg veldig til å lære om dette i år. Tidligere har jeg bare tatt bilder av folk for moro skyld, og de ble ikke særlig bra. Men fotografi på skolen har virkelig stått til forventningene. På grunn av at jeg kunne null og niks om kamera, fotografering og redigering, er det ganske klart at jeg har lært mye. I slutten av sommerferien fikk jeg meg et speilreflekskamera, som jeg har utforsket litt i år. Jeg har også funnet ut at jeg har et program som heter iPhoto på Macen, som er ypperlig å redigere raskt med. Jeg har også lært noen triks i Photoshop, selv om dette fortsatt er litt vanskelig å forstå helt. Det er kjekt å lære om lukkertid, blendeåpning og blitzbruk. Jeg legger merke til mange, flere nye detaljer nå, enn før. Spesielt i naturen. Jeg tror også at jeg tenker mer kreativ nå, enn før. Det er kjekt at vi kombinerer teori og praksis. Hvis jeg ser gjennom bloggen min, ser jeg fort at det er forskjell på bildene fra i begynnelsen av skoleåret, og de bildene jeg nylig har lagt ut. Jeg er glad i å ta bilder, og vurderer faktisk å gå på folkehøyskole neste år på linjen "bildekunst og foto".

Men vi har jo ikke bare foto i faget, men og en trykk-del. Denne delen var jeg ikke like gira på da jeg begynte, men det var kjekt. Vi har jo ikke hatt særlig mange trykk-oppgaver, men en inni mellom er veldig greit. Likevel liker jeg bedre foto.

Jeg har ikke blogget tidligere, og synes dette er kjekt!

Favoritten min er ekskrusjonene, da lærer vi masse og vi får opplevelser. Dessuten er det lettere å huske det jeg har lært, fordi jeg har en situsajon å koble det opp til.

Det har vært et veldig lærerikt og kjekt år og jeg gleder meg til den neste terminen!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar