tirsdag 13. april 2010

Lino-trykk

For noen uker tilbake hadde vi en "lino-trykk"-oppgave. Vi brukte en økt på oppgaven, altså 5 skoletimer.


Trykket skulle gå ut i fra et foto vi selv har tatt, jeg valgte et bilde av eiffeltårnet.  Jeg stilisere det i Photoshop, så det ble lett å overføre til plata jeg skulle trykke med.  Deretter beskjærte jeg bildet, slik at det ble 5 x 5 cm. Jeg overførte det til plata, og skjærte ut formen. Etterpå gikk jeg til verkstedet og påførte trykksvarte, før jeg trykte motivet på flere forskjellige papirer. Jeg prøvde både vanlig hvitt papir, avispapir og silkepapir i ulike farger. Jeg ble aller mest fornøyd med trykket på det lyesblå silkepapiret, og valgte nettopp derfor å montere akkurat det. Bildet ble speilvent når jeg trykket det, men det visste jeg om på forhånd.

Her er mitt endelige resultat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar