onsdag 3. februar 2010

5 kategorier

Vi har i de siste månedene jobbet med "5 kategorier". Jeg har brukt speilreflekskameraet Canon ESO på de fleste bildene. 

Denne gangen var kategoriene:
- striper 
- arkitektur
- vinter
- portrett
- serie

Striper


Ideen bak dette bildet var å ta bilde av isstripene langs havkanten. Det var vanskelig å få et harmonisk uttrykk, men jeg synes jeg har klart det. Jeg har redigert bildet litt i iPhoto, og endre fargene. Jeg har også rettet opp horisonten litt. 


Arkitektur


Jeg tok dette fotografiet da klassen var på utstilling og fototur på Bryne. Bildet har mye dybde, og man ser alt fra et gammelt stabbur til et høyhus i bakgrunnen. Jeg har beskjært bildet litt, og rettet det opp slik at fossens linje ligger vannrett. Jeg liker at fotografiet inneholder så mange ulike elementer. 

Vinter


Dette bildet er tatt rett utenfor huset mitt, midt på natten. Jeg tror faktisk jeg tok dette med mitt Canon kompaktkamera, men jeg husker ikke helt. Jeg liker kontrastene mellom snøen og himmelen. Bildet er nesten ikke redigert, annet enn i fargene. 


Her er det is som har frosset rundt en busk. Stilig! Bildet er beskjært og fargene gjort kaldere.

Portrett


Dette er min bestevenninne om høsten foran domkirken. Jeg liker at man kan skimte kirken om man ser litt etter. Jeg brukte et Canon kompaktkamer. Fotoet er tatt om kvelden, så jeg måtte bruke blitz for å fryse øyeblikket der bladene faller over henne, etter hun har kastet dem opp. Et skikkelig høstbilde!



Her er Kari Elise. Jeg har lagt ut bildet tidligere, siden jeg tok dette den dagen vi jobbet med portrett og reflektor. Bildet blir varmt siden jeg brukte gull-reflektor. Jeg har redigert bakgrunnen en del, som man kan se på orginalen.


Jeg har også tre andre portretter, som jeg foreløpig ikke legger ut på bloggen. Grunnen er at jeg ikke har fått snakket med modellene enda.


Serie - Skadbergsanden





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar