tirsdag 9. februar 2010

Photoshop

I dag har vi jobbet med photoshop. Vi har prøvd ut ulike verktøy, og lekt oss litt.

Her har jeg dempet bakgrunnen på bildet av Iselin. Forskjellen ser gjerne ikke så stor ut her, men den viste tydligere på maskinen min. Ser dere forskjellen?





Vi jobbet også litt med å sette to bilder over hverandre, og trekke frem elementer fra det ene, slik at kunne ses på det andre. Her er Kari Elise på Skadbergsanden.



Jeg likte ikke resultatet så veldig godt, men det viser i alle fall at det går an. Denne teknikken blir kanskje finere med noen andre foto.

Vi lærte også noe litt skremmende; hvordan vi "slanker" og "forstørrer" folk. Her er bildet jeg prøvde på.
Fargene er litt forskjellige, vet ikke helt hvorfor.



Slik ser vi egentlig ut.

Slik ser vi ut etter at jeg har "slanket" oss. 

Dette liker jeg egentlig ikke å se, for det viser hvor lett det er å manipulere et bilde. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar